dilluns, 2 d’octubre del 2017

E1 Abril Vicente

CHUPA CHUPS

INTODUCCIÓ

Chupa Chups és una marca de caramels.
Fins els anys 50, els nens i nenes es treien els dolços de la boca contínuament, cosa que va fer que els seus pares els odiessin. Enric Bernat l’any 1958 va arribar a la conclusió que havia de crear un caramel més higiènic y menys enganxifós, un caramel que es pugues menjar com amb una forquilla. Va ser llavors quan va crear Chupa Chups, que principalment nomes es venien amb set sabors.
Avui en dia aquest carmel es ven en els cinc continents, en 108 paísos y es fabrica en Espanya, França, Regne Unit, Alemania, Rusia i Xina.



EL SEU NOM

Al principi Chupa Chups s'anomenava Gol (degut a la seva forma rodona que representava la pilota i la boca la porteria), però aquest nom no va resultar suficient atractiu. L'empresa va contractar a una agència de publicitat per buscar un nom més creatiu. El nom que va guanyar va ser Chups, pero gracies a la cançó que els promovionava, se'ls va quedar el nom de Chupa Chups: «Obtén algo dulce para chupar, chupar, chupar, como un Chups. Es tan redondo y dura mucho tiempo. Chupa, chupa, chupa un Chups».



LOGO
Amb el nom ja triat, a l'empresa només li faltava contractar a algúu perquè dissenyés el seu logo, am,b un estil desenfadat y alegre.
Una dada molt curiosa d'aquesta historia, es que el redisseny del loogotip va ser dut a terme per Salvador Dalí.
Va ser quan l'any 1969 en l'intent d'expandir la marca al mercat internacinal, Bernat va buscar un artista català perquè s'ocupés de crear un bon logotip que assolis tots els seus objectius comercials
Segons expliquen en la pròpia pàgina web de Chupa Chups, Dalí només va trigar una hora a fer aquest disseny. Si bé pot semblar que l'aportació de Dalí va ser mínim, en realitat va ser bastant substancial. La primera novetat que va introduir va ser l'ús d'un sol color vermell sobre fons groc, un moviment bastant intel·ligent. En segon lloc, va introduir un dels elements més forts de la identitat de Chupa Chups: la forma de flor que envolta el logotip. L'última aportació, i potser el més important, va ser col·locar el logotip a la part superior de l'embolcall, afavorint la seva visibilitat i dotant al producte d'una personalitat pròpia.   La principal aportació de Dalí va ser col·locar el logotip a la part superior de l'embolcall La primera publicitat que incloïa el logotip de Dalí venia acompanyada de l'eslògan «És va rodar i dura molt, Chupa Chups», que es tradueix del català com «És rodó i dura molt, Chupa Chups».


1 comentari:

  1. Molt interessant! Gràcies, m'ha ajudat a aprovar un treball de l'institut.

    ResponElimina